0

Skolskjutning i Connecticut

Posted on Friday 14 December 2012

Idag under min matte klass var det någon som pratade om att det hade varit en skolskjutning nånstans. Jag var för djupt inne i vad ja gjorde för att uppfatta allt dom pratade om men antog att det var något som kanske hänt i nån high school i Texas. Sen hörde jag att det hade hänt i Connecticut som är en av grannstaterna till Massachusetts och jag började fundera och bli lite orolig eftersom det är så nära men aldrig skulle jag ha trott att jag skulle få läsa det jag just gjorde när jag kom hem.
Jag kom hem och läste som vanligt twitter och facebook och det fanns en massa linkar till nyhets sidor och jag klickade på en och läste. Det var alltso en man som tog sig in i en lågstadie skola i Newtown, Connecticut och sköt 26 personer varav 18 var små barn från 5 - 10 år gamla och sen tog livet av sig själv. Jag är helt mållös. Hur kan någon göra något så fruktansvärt. Att döda barn är bara oförlåtligt.

Mina tankar går till barnens familj och anhöriga.

Jag minns också skolskjutningarna i Jokela och Kauhajoki, hur rädd och otrygg jag kände mej när jag hörde om det, detta känns som en upprepning av dem men skillnaden är att små barn dog idag.

Jag antar att detta kommer att komma i tidningar i Finland men dethär är hur jag upplevde denhär dagen.

No Comments

Discussion

Leave a response