1

Panthers VS. Witches

Posted on Saturday 27 October 2012

Igår så blev jag som sagt kvar i Salem efter JV spelet som vi vann, det var ett helt perfekt sista spel och vi spelade jätte bra och det var jätte kul. Sen blev jag och fem andra (två tjejer som hade blivit utdragna ur JV några vekor sen och tre andra tjejer som just blivit utdragna) kvar för att vänta på att varsity skulle komma till Salem. Vår coach pratade med oss fyra och sa att vi hade blivit valda för att hon tyckte att vi klarar av att spela på varsity nivå (då släppte all nervositet :P ) och att vi bara skulle spela som vi alltid gjorde och att om vi gjorde någo fel skulle vi inte bry oss utan bara komma med tillbaka så snabbs vi kunde. Hon sa också att hon inte visste om vi alls skulle få spela men att vi antagligen bara skulle subba ibland. Spelet började och inom 10 min var vi alla på planen och spelade helt och hålle tills första halvleken var slut. I slutet av första hl så sa v-coachen att defense och offense skulle byta positioner (för att Beverly inte skulle vinna med för mycket... ) så jag spelade nånting som jag inte är helt säker på vad det var... typ left wing?? :D men det var iallafall jätte kul och jag gjorde till och med någo vettit tror jag. Det var definitivt lättare att vara försvarare eftersom det är det jag alltid gör.
 men det var kul att fara anfallare också eftersom jag inte behövde göra nån mega prestation eller göra mål (vi var förbjudna att göra mål). Sen efteråt så firade varsity jätte mycket för att dom hade blivit nec-champs. Sen fick vi veta med JV tjejerna att vi kommer att måsta komma med på turneringen och kanske spela där också, det i sig är väl ok men det betyder också att vi kommer måsta träna med varsity i typ 2 veckor tror jag. Jag som var så glad över att inte behöva springa psychosquares och sprints längre... Och jag känner mig verkligen inte tillräckligt duktig att göra alla svåra drills som dom alltid har. Men jag får ändå fortsätta med field hockey en tid och det är jag nog jätte glad över. Fast hui va ja är nervös för domdär träningarna ändå.

På måndan säger människor att vi kanske int ska till skolan för att det kommer nån hurricane typ så jag hoppas lite i smyg att de händer, fast hoppas den inte är för stor och farlig!  :P


Mitt lag och våra super duper huippu coachar! 

Molly



1 Comment

Discussion

  1. Fint att du fick spela så mycket :) det kan bra hända att den där stormen drabbar er, o den kommer att kallas för Frankenstorm åtminstone så kallar Hbl den så, för att den kommer då det är halloween :) men hoppas den inte blir så stor

    ReplyDelete