3

It's a monday

Posted on Monday 1 October 2012

Ok så ja minns int om jag skrev att jag trodde att träningen sku va jätte jobbig idag men den va iallafall inte det. Utom det att alla defence spelare (jag är alltso det) måsta lägga sig på marken typ miljoner gånger när vi hade en drill. Mina knän, armbågar och händer var helt bruna av lera och smuts. Det regnade igår så därför var det så klottigt, når vi gick över en "gräsplan"<-- läs: lersoppa så sjönk vi alla ner i leran och mina cleats (nubbskor??) har ändrat färg från svarta till torkad lera färg.
Idag när jag satte på smink i bilen medan min hostpappa förde sofia till skolan så fick ja nånting i ögat och det tog jätte ont å mitt öga ba spruta ut tårar å blinka hejdlöst och ja tänkte att nåja de far väl bort snart... men nej! Ja släpptes av typ utanför sjuksköterskans office och for ti henne å ba öö ja har ett skräp i ögat -.- de va ju int alls awkvard :D hon sköljde först ur ögat typ femti gånger, sen när det inte hjälpte typ putsade hon med nån duk under mitt övre ögonlock och så sa hon att det borde vara borta och att det bara är irriterat så blink/tårutsöndringarna skulle sluta snart. Men nehe, efter typ 20 min så va det fortfarande lika horribelt och en tjej i min drama grupp va helt att MOlly nu tar ja dej till nursen igen vare sig du vill det eller inte. Jag kom dit å så sköljde en annan typ ur mitt öga femti gånger till å seeen to de slut med hela krambambulin... Så nu ha ni fått höra den oerhört spännande historien om hur molly fick ett skräp i ögat. Varsågod.

Sen har jag ätit peanutbutter och jelly sandwich som jag faktiskt tyckte om, det gjorde jag inte förut men jag antar att amerikaniseringsprosessen har börjat :D.

Det ser inte så överdrivet smaskigt ut men smakar definitivt bättre!


bara för söthetens skull

fick en liten överraskning av några awesome personer i Finland <3
 På lördagen firade vi att Tess fyllde 18 och först var vi och gjorde en grej som heter apple picking. Det är basically bara att man går omkring på en stor äppel plantering och plockar äpplen :D äpplena där var dom godaste jag nånsin ätit, det låter konstigt men det var som att äta det perfektaste äpplet nånsin!!
Man åkte på typ vagnar till mitten av gården och sen plockade man och sen äkte man tillbaka och sen köpte vi apple cider donuts som var typ skit goda också!! :D

stal denhär från Cecilia

samma med denär :))
Franska Cecilia och amerikanska!! :D

några av oss, hon med grön jacka heter Jackie och hon är också på mitt fh lag.


Molly

3 Comments

Discussion

  1. Omg dedä me ditt öga D:
    Also bra att du gilla dein present :D

    ReplyDelete
  2. Yeah, I don't know what you said but i Hate Monday too !

    ReplyDelete
  3. oh, it's a Monday alright!

    ReplyDelete