4

Field Hockey och annat stuff

Posted on Friday 24 August 2012

Jag sitter just nu på golvet och bara fattar int hur i hela fridens namn jag klarade mig helskinnad genom mina tryouts. Jag hade ju ingen aning hur en tryout gick till så jag bara kom till skolan for och lämnade in mina forms och fick reda på att man inte kan försöka till två sporter på samma dag så jag bestämde att jag skulle köra på Field Hockeyn den dagen och idag skulle jag kunna försöka till volleybollen om jag inte ville ha Field Hockey. Nåja, sen for vi ut och väntade eftersom det skulle börja först kl 10. Sen kom alla tränare och typer och så sa vi att ok dehär är molly hon har aldrig spelat field hockey förut men hon skulle ändå vilja spela, det var helt ok men jag behövde utrustning och Coach hade shin och mouth gards och så fick jag låna en klubba av en tjej. Sen frågade vi hur länge det skulle ta och jaa det är bara tills två... holy potato jag fick helt chock! Nåja min host-mamma for å köpa goggles och hämtade typ vatten, snacks och sånt, som tur! 

Sen ba prata ja me nå tjejer och dom ba höll på å säga att shit, ja kommer at DÖÖ och då var dom ändå relativt vältränade så blev semi skraj. Vi börja med att bara springa runt planen lite och stretcha och ja ba fundera att nåmen dehär va nu int så heeemst jobbigt, SEN... sku vi springa en mile som e typ lite längre än en tonni fem och ja ba ok ja kan göra dehär, de nu int så farlit... då hade jag int tänkt på att det var typ över 25 graders stekande sol. Ja klara min mile på helt ok tid men det jag inte hade fattat var att typ två minuter efter att vi hade sprungit skulle vi öva på att dribbla som innebar att springa miljoner gånger fram och tillbaka på planen... De tog int så länge förrän jag kände mig helt svimfärdig så ja tog en liten paus och drack typ tusen flaskor vatten. 
Nåja sen for jag tillbaka och sprang en stund men mådde fortfarande int så bra men kom igenom allt tills vi hade snackbreak sen klara jag mej nå på någo mystiskt sätt mej tills klockan var typ lite över ett och då spelade vi vilket tur nog inte var såå jobbigt eftersom jag var back.
När jag kom hem liknade min gångstil ganska mycket en pigvins, särskilt i trappan. 
Hela kvällen hade jag besluts ångest över om jag skulle fortsätta med field eller försöka med volleyboll nästa dag, jag sov på saken och tyckte att jag inte kunde ge upp med field efter bara en jobbig, nej jobbig är en underdrift- toryrig passar bättre, träning. 
Så jag for på träningar och fast det var lite små tortyrigt ibland var det ganska kul och jag orkade mycket bättre med allt :D så fast domhär fantastiska 8 timmarna har gjort att mina muskler int orkar med att stiga upp från golvet som en vanlig person så tänker jag fortsätta, i någo skede borde jag ju komma i nån slags bättre shape :P

Man får så snygga bruna ben...


min mouth guard som jag fick av Coach men som vi lyckades koka så att den krympte :D

The STICK

The equipment and the new mouth guard

Mouth guard time!!! 

Inge speciellt... hehehe!

Molly

4 Comments

Discussion

  1. välkommen till mina sommarträningar så att säga ;)

    btw, kom på ett namn till min bloggsak ;) du kan få örhänge samtidigt som din present ;)

    ReplyDelete
  2. sexig bild, molly. väldigt sexig.


    :DD

    ReplyDelete