3

Labor day weekend

Posted on Sunday 2 September 2012

Nu har jag alltso börjat skolan och jag hade två dagar sen hade vi lov på fredan och imorgon är det labor day och sen på torsdan har vi ledigt igen. Kan inte säga att jag känner mig super överväldigad av en massa skola men två dar var helt skönt att börja med! 

Första skoldagen kom jag ganska tidigt till skolan och mitt första dilemma var att jag inte kunde få upp mitt skåp hur jag än försökte med min kombination. Som tur kom en field hockey tjej och pratade med mej och sen hjälpte hon mej och hon kom såklart in på första försöket...!

Sen skulle jag till min advisory klass och där fick jag min läsordning igen för typ 742 gången.

I BHS e de lite konstit lektionssystem; det finns två dagar, Panther och Pride och man har dom dagarna varannan dag. 

Panther dagen ser ut såhär:

MEDIA Remix / Stats/Prob
Child Development / Creative Writing
CHORUS
Precalculus

Pride:

DRAMA /  Drawing & Painting
Web Design / America's Regional Foods
ENGLISH
US HISTORY

sen på våren byts dom två första lektionerna på båda dagarna ut till dom kurserna som e bakom / <--!! ;D

Efter vår advisory så for jag till min första lektion, för att inte behöva upprepa detta så säger jag ren nu att jag hittade inte till en enda klass utan att fråga nån vart jag skulle. Sådär, nu vet ni det!
Jag kom till Media Remix och det verkade vara en jätte kul kurs där vi kommer att filma mycket och editera och använda studion och sånt. En som jag hade FH tryouts med var i den kursen så vi satt brevid varandra och hon var superkul!
Andra lektionen var på ett jätte konstigt ställe så jag och en transfer student, från Ipswich tror jag, kom lite sent! Denhär kursen är den där vi kommer att ha en fejk baby i minst ett dygn! :D
Sen hade vi chorus, hela den klassen var typ runt 200 elever så vi var i auditoriet.
Sista lektionen var Precalculus alltso matte och det började sådär mysit med en quiz. Vi fick ett fråge papper och en såndär liten remsa där man skulle typ fylla i såndärna pluppar för vilket svar man valde. Det tog en stund för mig att komma igång med min mossiga sommarhjärna men det gick ändå ganska bra.
Efter skolan for jag till trainern för att fråga vad jag skulle göra med min sträckta muskel. "You're cut off till' tuesday!". Int de roligaste att sitta och se på när andra spelar och känna hur man långsamt blir mer out of shape.

PRIDE:

Mi  host-pappa förklarade till mej hur man skulle öppna en combinationlocker och jag klarade av det på tredje försöket!! YEAH! 
Dom två första lektionerna var båda kul och hade inte några speciella grejer utom att vi hade en fire drill och så var det fotografering.
På engelskan när vi skulle skriva sa vår lärare typ att "I think It's easier to start writing if you can chew on something so here's some gum." och så satte hon fram tre paket med tuggis som man fick ta från. 
US history var också kul, Mr. Leahy är soccer coach och han var jätte rolig och mer som en coach än en lärare :D

Ingen av lärarna jag hade förstod att jag var utbytesstudent men på dom flesta lektionerna så var det nåt ord jag måste fråga om och då kom det alltid fram att jag inte var en trasfer eller freshman utan utbytesstudent.

På fredan hade jag först practise och sen var vi på ett museum med Sofia och min host-pappa, där såg vi t.ex. på en imax film och en massa annat coolt. På museet var det förstås svalt men när vi kom hem och ut var det omänskligt varmt, 33 grader...!! Så jag och sofia hade vattenkrig tills vi inte orkade stå upp och då satt vi på gungorna och sprutade vatten på varandra om den andra berättade en dålig vits :D
Sen på kvällen for vi och ta ett kvälls dopp på rice beach. Där var det jätte lågt tidvatten och vi hittade en jätte stor krabba typ som en ruis puikula! På tal om coola djur så har jag nu sett piff och puff ( två chipmunks), två levande skunkar varav en va på vår bakgård ( man ser och luktar döda skunkar ganska ofta på motorvägen) och en woodchuck igår när vi var i Maine och hälsa på Sofias kusiner :) 

Påvägen hem från Maine var vi på typ ett Outlet köpcenter där man kan köpa märkes kläder för billigare än vanligt! Shoppade lite mer än jag skulle men nu har ja ju kläder för en tid iaf!!

Jag är ledsen för bild torkan, ska försöka skärpa mej med att ta lite mer!

Scrimage och bakgrunden min skola.

Banana frickin' republic!!!!!

Molly

3 Comments

Discussion

  1. Molly, du är i Glee o.O
    har sakta men säkert börja komma fram till faktumet att ja int kommer att hitta dej i korridoren på rasten.... :( Men de verkar som om du har allt bra där så ja tänker int klaga. :)

    ReplyDelete
  2. Jee nu kom de inlägg :D
    Du verkar klara dej bra å allt låter just kul! :D

    ReplyDelete